Referentiecase

Thuisvester

Logo Thuisvester
Branche
Woningcorporaties
Locatie
Oosterhout
Doel
Structuur brengen in de organisatie
Type
B2C

Producten gebruikt

Logo Desk Planner

Desk Planner

Werknemers kunnen veilig terug naar kantoor met garantie op een werkplek.

Logo Rooster Planner

Rooster Planner

Werkzaamheden klantenservice worden overzichtelijk in kaart gebracht en worden gemakkelijk ingepland.

Aanleiding

Begin maart 2020 brak de COVID-19 crisis uit in Nederland. Dit had tot gevolg dat iedereen per direct thuis moest werken. Naar verloop van tijd werden de maatregelen versoepeld wat tot gevolg had dat steeds meer mensen weer richting kantoor vertrokken. Echter wilde Thuisvester maar een bepaalde hoeveelheid medewerkers op kantoor hebben per dag. In het verleden heeft Thuisvester gebruik gemaakt van onoverzichtelijke Excel bestanden, waarbij de bezettingsgraad meerdere malen werd overtreden en collega’s elkaar misliepen. Dit zorgde voor frustratie bij de medewerkers van Thuisvester.

Door de gebruiksvriendelijke applicatie Desk Planner te implementeren, heeft Thuisvester in een oogopslag alle benodigde informatie in een applicatie. Dit helpt Thuisvester en haar medewerkers om soepel naar kantoor te kunnen gaan. Door een persoonlijk dashboard voor elke medewerker weet hij of zij precies waar en wanneer ze een bureau hebben gereserveerd. Tevens kunnen de medewerkers ook inzien welke collega’s er die dag aanwezig zijn.

Kantoor

Nieuwe situatie

Sinds begin juni 2020 is Thuisvester gestart met het gebruik van Desk Planner. De onoverzichtelijke Excel bestanden zijn hierdoor verleden tijd. “Desk Planner heeft ons geholpen om flexibel werken mogelijk te maken voor onze organisatie.” - Noortje van Mierlo. Door het op afstand reserveren van een bureau kunnen medewerkers zelf bepalen wanneer ze naar kantoor komen en waar ze op kantoor kunnen zitten. Tevens kan elke medewerker inzien welke collega’s er op dezelfde dag aanwezig zijn.

Om de veiligheid te garanderen is het voor Thuisvester mogelijk om de bezettingsgraad per dag aan te passen. Zo kan de organisatie altijd de veiligheid garanderen voor hun medewerkers.

Implementatie

Wij staan altijd klaar voor onze klanten. Samen met Thuisvester is er een persoonlijke plattegrond gemaakt van hun vestiging. Opvolgend hebben wij gezamenlijk de wensen en behoeften omtrent de bezettingsgraad en actieve bureaus ingericht. Na interne communicatie van het gebruik van Desk Planner is er een start gemaakt. “Desk Planner hebben wij binnen 2 weken geïmplementeerd.” - Noortje van Mierlo.

Toekomst

Ook na de COVID-19 crisis blijft Desk Planner actief bij Thuisvester. “Onze organisatie blijft groeien, waardoor wij niet genoeg werkplekken ter beschikking hebben. Desk Planner helpt ons om meer medewerkers te kunnen faciliteren zonder te verhuizen naar een grotere vestiging”.

Desk Planner helpt ons met het optimaal managen van werkplekken tijdens kantooruren. Het platform is snel en gemakkelijk te implementeren en onze persoonlijke wensen zijn meegenomen. Een aanrader dus!

Noortje van Mierlo

Programmamanager Kwaliteit & Verbetering

Andere referentiecases

Medewerker
Leen Communicatie

Leene communicatie gebruikt Desk Planner om gefaseerd naar kantoor te kunnen tijdens COVID-19.

Kantoor
Exelcom

Desk Planner zorgt voor een overzichtelijke inzage in personeel dat thuis of op kantoor werkt.

Kantoor
Thuisvester

Thuisvester gebruikt zowel Rooster Planner als Desk Planner om zo structuur te krijgen op de werkplek.